Про це сьогодні, 30 червня, на сесії Запорізької обласної ради заявив голова депутатської фракції ОБ в обласній раді Володимир Байда.
Питання дітей з особливими потребами – поза політикою. І тому підтвердження – сьогоднішні виступи наших колег –депутатів з інших фракцій, – підкреслив Володимир Байда, – Останнього часу до нас надходять чисельні звернення депутатів районних рад, керівників, колективів та батьків вихованців інтернатів області, які стурбовані запланованим закриттям в Запорізькій області закладів інтернатного типу в межах реформування спеціальної освіти, – сказав Володимир Володимирович.
Ця стурбованість викликана розпорядженням департаменту освіти Запорізької держадміністрації, згідно якого припиняється набір дітей із затримкою психічного розвитку до підготовчих та перших класів Кам’янської загальноосвітньої школи – інтернату, Мелітопольського інтернату «Гармонія», Запорізької школи – інтернату №1, та Новомиколаївського інтернату 1-2 ступенів з подальшим їх закриттям. Мотивується це реформою та упровадженням інклюзивного навчання дітей. Тобто передбачається, що діти з вадами розвитку будуть переведені до загальноосвітніх шкіл.
- На нашу думку таке розпорядження не лише грубо порушує законодавство України та конституційні права громадян з особливими потребами. Воно є вкрай антисоціальним, – сказав депутат, – Останнім часом гаслами реформ, в тому числі – в галузі освіти, нам намагаються замаскувати антисоціальні рішення.
За словами Володимира Байди, розгляд питання про припинення діяльності діючих в Запорізькій області інтернатних закладів буде порушенням як норм Конституції України, галузевого законодавства, так і не відповідатиме суті і «духу» самої Стратегії Президента України. Крім того, в Україні поки що немає чіткої стратегії розвитку інклюзивної освіти:
- Не розроблені зміни у фінансуванні загальноосвітніх шкіл в рамках вказаної реформи, відсутня класифікація психо-фізичних порушень, з якими діти можуть приходити до загальноосвітньої школи. До того ж наші школи ні технічно, ні методично, ні на кадровому рівні до реформи не готові. Так, на інклюзивний клас має бути один асистент учителя, а у класі обмежена кількість дітей до 10–15. Вважаємо, що ліквідація інтернатів, основною метою яких є здійснення медичної реабілітації у поєднанні з освітнім процесом, стане перешкодою для реалізації дітьми в першу чергу права на ефективне медичне обслуговування, – сказав голова фракції.